PRINCIP RADA DIFERENCIJALA NA VOZILU
Smisao diferencijala u automobilu je spriječiti prevrtanje auta u
situacijama kad se točkovi na automobilu zbog vožnje u zavoju ne okreću
istom brzinom sa svake strane.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=F40ZBDAG8-o
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=F40ZBDAG8-o
Kad automobil prolazi kroz zavoj, točak na vanjskoj strani mora preći duži put nego točak na unutrašnjoj strani zavoja. Da su oba točka na samo jednom pogonskom vratilu, različite brzine u zavoju mogle bi se izjednačavati samo proklizavanjem jednog točka. Da se to ne bi dogodilo, pogonsko je vratilo podijeljeno na polovice, tako da svaki točak ima svoje pogonsko vratilo (poluvratilo). Diferencijal pokreće oba nezavisno jedan o drugome. Kada se jedan pogonski točak okreće brže od drugoga, veliki se tanjirasti zupčanik u pogonu osovine okreće prosječnom brzinom oba točka.